Meer Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu Meer Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu

Meer Auckland

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

17 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik had eerst het plan om na de eerste week in Auckland naar een klein
plaatsje aan de kust te gaan hier in de buurt, om daarna weer even terug te komen naar mijn hostel in Auckland, mijn papieren op te halen en dan door te gaan naar de oostkust om daar werk te zoeken. Het hostel waar ik nu ben gebruik ik als post adres voor mijn bankrekening, autopapieren en belasting.
Alleen duurt alles hier wat langer als in Nederland. Een brief van de bank
die ik nodig had om een rekening te openen deed er bijvoorbeeld 4 dagen over om hier aan te komen.
Ik wilde ook gaan "wwoof'en" dit is een internationale organisatie waarbij
mensen die een organische boerderij of boomgaard of iets dergelijks hebben werk aanbieden voor backpackers, in ruil voor kost en inwoning. Tegenwoordig is het niet perse meer organisch en zijn er ook mensen die bijvoorbeeld een oppas zoeken of die een hulp in de tuin nodig hebben. In ieder geval heb ik een plekje kunnen vinden bij een ouder stel aan de westkant van het Noordereiland, om daar een week tot 10 dagen te helpen bij het maken van een muur in de tuin. Dit is pas vanaf 24 april, maar toevallig is er net een plek vrij om in mijn hostel te werken, en
paar uur per dag in ruil voor gratis slaapplaats en internet. Dus ik blijf nu
hier tot de 22e, zodat alles geregeld is voor ik uit Auckland wegga. Dan op de 23e rijd ik naar Te Kuiti, en dan op de 24e naar Eltham waar het wwoof adres is, ik heb nog geen idee waar ik heenga nadat ik klaar ben daar.


  • 23 April 2014 - 07:39

    Johan En Hans:

    Hey kerel alles goed daar zie ik, alles al beetje op de rit.

    Maak er een mooie reis van!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Sjoerd

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 6944

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 30 November -0001

Backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: