Nog steeds in Auckland - Reisverslag uit Northcote, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu Nog steeds in Auckland - Reisverslag uit Northcote, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Auckland

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

13 September 2014 | Nieuw Zeeland, Northcote

Toen ik 12 weken geleden in Auckland terug kwam was het plan om 3 tot maximaal 6 maanden te gaan werken om daarna weer verder te gaan met rondreizen op het Noordereiland en daarna naar het Zuidereiland te gaan en daar de laaste 1-2 maanden door te brengen. Maar voor nu loopt het iets anders dan gedacht, ongeveer 3 weken nadat ik terug kwam in Auckland heb ik Chanray ontmoet, een 27 jarige Chinese, die ook naar Nieuw Zeeland kwam voor een working holiday, maar nu een studie bedrijfskunde doet hier in Auckland. Ze ging al snel een slaapkamer huren in een gedeeld huis, niet al te ver weg gelukkig, en afgelopen week ben ik bij haar ingetrokken en ben ik begonnen met werken voor een uitzendbureau.
Ik heb nu 3 dagen gewerkt, de eerste dag was een zeecontainer lossen voor een leverancier aan glaszetters, het waren 5 meter lange en 50 kilo wegende dozen met aluminium profielen, de tweede dag prijsstickers geplakt op speelgoed en wat ander magazijn werk. En als laatste een dag de onderkant van een motorjacht geschuurt, niet bepaald licht werk. De ruimte onder de boot was vrij beperkt en werd gedaan met een zware schuurmachine die na 7,5 uur schuren erg zwaar word. Volgende week 5 dagen magazijn werk in een wijnmakerij vlak buiten Auckland, ik heb nog wat andere solicitaties lopen en wil binnenkort mijn heftruck certificaat gaan halen zodat ik wat beter en beter betaald werk kan vinden voor langere tijd. Voorlopig ziet het er dus naar uit dat ik nog wel een tijdje in Auckland zal blijven.
Toen ik nog in het hostel was heeft mijn auto ook de eerste panne gehad, hij starte niet meer. Gelukkig is er altijd wel iemand met verstand van auto's in het hostel. Het probleem bleek uiteindelijk een verbroken soldeer verbinding op een relay waardoor de benzinepomp niet werkte. Ook gingen we met een groep van 18 vrienden uit het hostel lasergamen, dat was erg leuk. Gister avond had iemand een afscheids feestje in het hostel dus zolang de mensen die ik daar heb leren kennen er nog zijn is het leuk om daar op bezoek te kunnen gaan.

  • 10 Oktober 2014 - 16:37

    Thom:

    Hey neef!

    zo te lezen gaat het leven je daar prima af hoe is het er verders mee?


  • 14 November 2014 - 20:06

    A3 Konijn:

    Hallo Sjoerd, omdat je met Baldi gechat hebt heb ik je blog opgezocht en reageer maar eens na ruim een half jaar. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt en dat je (godbewaarme) zelfs weer in de c ontainers terecht bent gekomen. Zag en er hetzeld uit als in Blokker? Ik zou uren kunnen praten over de nieuwe tijd hier en ons nieuwe magazijn in Uithoorn. Het is hoog maar niet echt handig. Menno had al na een week bekeken en werkt nu bij de Lidl in Zwaag. Ik reis me een ongeluk en Pim reist maandag en dinsdag met me mee.Ik had je graag op mijn verjaardag uitgenodigd en Menno ook om eens lekker terug te blikken op de Engeltijd in Blokker, maar ik begrijp dat je daar nu wel lekker gaat en dat moet je zo houden. We zullen vast nog wel eens elkaar ontmoeten en anders stuur je maar eens mailtje. Hou je haaks man en geniet in dat lekkere New Zeeland.
    A3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Northcote

Sjoerd

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 6939

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 30 November -0001

Backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: