Rotorua en 3e Wwoof - Reisverslag uit Tiniroto, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu Rotorua en 3e Wwoof - Reisverslag uit Tiniroto, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu

Rotorua en 3e Wwoof

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

22 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Tiniroto

Nieuw Zeeland is een vrij nieuw land geologisch gezien, en behalve een aantal vulkanen is er in Rotorua een groot aantal thermische poelen. Het nadeel van de diverse modder en zwavel poelen is dat het hier altijd naar rotte eieren ruikt. De eerste 2 dagen hier heeft het vooral geregend, maar ik kwam hier vooral voor 2 dingen: een duo kajak trip, en Wai-O-Tapu. Gelukkig kon ik op de 3e dag de kayak trip boeken. Het was een vrij korte trip, 1-1,5 uur maar in een kajak is alles een stuk heftiger. Er waren een paar mooie stroomversnellingen en een paar watervallen, de hoogste was 7 meter, dit was dan ook een stuk leuker dan raften. Er waren hier in Rotorua ook een paar lichte aardbevingen, 2-3 op de richter schaal. Op de laatste dag om 7 uur 's ochtends Nederland - Spanje gekeken, ik was wel de enige Nederlander hier. Tot nu ben ik nog maar een paar Nederlanders tegen gekomen, er zijn vooral veel Duitsers hier en ook redelijk wat Fransen. De Duitsers trekken altijd veel op met andere Duitsers, maar ik vind het wel lekker dat ik niet zoveel Nederlanders tegenkom. Daarna ben ik naar Wai-O-Tapu geweest dat is het mooiste thermische gebied hier. Hierna was het weer terug in de zuidelijke richting om mijn 3e wwoof plek op te zoeken. Dit keer was het een wat landelijker adress. Het voordeel daarvan was dan wel weer dat het landschap toch nog weer wat mooier is dan op de hoofdwegen, de laatste 12km was over een zand/gravel weggetje van net anderhalve auto breed. Ik heb hier vooral algemeen tuin werk gedaan en avocado bomen en knoflook
geplant. Ik ga nu weer terug naar Auckland om daar een baantje te zoeken voor de komende maanden. Het zijn nu ongeveer de koudste maanden hier, maar het is evengoed nog erg mild.

  • 29 Juni 2014 - 22:20

    Robin En Natasja:

    wat is dat voor beest joh , lijkt wel een ontplofte pom

  • 30 Juni 2014 - 01:58

    Sjoerd:

    Het is een Possum, die lag daar te maffen.

  • 01 Juli 2014 - 17:40

    Robin En Natasja:

    Wat is een possum, een kruising tussen een kat en een vos??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tiniroto

Sjoerd

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 6935

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 30 November -0001

Backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: