Pohangina en Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu Pohangina en Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu

Pohangina en Napier

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

09 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

Mijn 2e wwoof plek was in de Pohangina valley iets ten noorden van Palmerston North. Ik ben hier een week geweest en heb onder andere een "keyhole garden" gemaakt. Dit is een soort ronde moestuin met in het midden een soort mand die met compost materiaal wordt gevuld. Keyhole betekent sleutelgat, de naam komt van de inkeping die word vrijgelaten en het word veel in Afrika gebruikt. Nu ben ik in Napier tot 10 Juni, omdat ik hier in het hostel kan werken voor 3 weken. In 1931 was er een zware aardbeving die het centrum van de stad verwoeste, waardoor nu in het centrum veel Art deco gebouwen zijn. Ook hier is de omgeving weer erg mooi, maar dat geldt voor vrijwel overal in Nieuw Zeeland. Internet is hier in het hostel gratis, wat meestal niet het geval is in Nieuw Zeeland. In sommige hostels kost het bijvoorbeeld 5 dollar voor 200mb, het duurste tot nu toe. In ieder geval kun je wel altijd naar de bibliotheek voor gratis internet. Ik ga nu voor een paar dagen naar Rotorua, en daarna naar mijn 3e wwoof plek op een uur rijden van Gisborne, ik weet nog niet hoe lang ik daar ga blijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Napier

Sjoerd

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 6932

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 30 November -0001

Backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: