Auckland naar Eltham en Wwoof'en - Reisverslag uit Eltham, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu Auckland naar Eltham en Wwoof'en - Reisverslag uit Eltham, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu

Auckland naar Eltham en Wwoof'en

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

03 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Eltham

Na 12 dagen werken in het hostel in Auckland ben ik daarvandaan op de 23e vertrokken. De mensen waarbij ik ging helpen wilden graag dat ik rond de middag op de 24e daar zou zijn. Vanuit Auckland is het al snel 5-6 uur rijden, dus deed ik het rustig aan door eerst naar Te Kuiti te rijden, en daarna op de ochtend van de 24e door naar Eltham waar de mensen die ik ging helpen wonen. Rijden is hier vrij makkelijk, het is erg rustig op
de weg vergeleken met Nederland. 'S middags na aankomst en lunch gingen we gelijk verder met het bouwen van een betonnen muur, er kan elke dag maar een halve laag gedaan worden, dus dat is telkens het eerste wat gedaan moet worden. Daarna nog wat gewerkt aan een muurtje met rotsen, en een rij planten met enorm veel wortels uit de grond gespit. Het wwoof'en heeft geen echte vaste regels, maar hier is het 4-4,5 uur werken per dag, dus dat valt best mee. Het huis is groot, en ik heb mijn eigen kamer en badkamer. Er is hier een grote vulkaan die op 20 minuten rijden ligt, daar ben ik in de middag op de 2e dag wat gaan wandelen. Het regende wel de hele tijd, maar de natuur hier is erg mooi. Tijdens de rest van de tijd hier heb ik nog een aantal mooie plekjes bezocht hier, en ook een rondleiding gehad in de grootste zuivelfabriek ter wereld. Zondag ga ik naar het Ohakune voor waarschijnlijk 9 dagen, daarna vanaf de 13e heb ik een nieuw Wwoof adres in de buurt van Palmerston north.

  • 03 Mei 2014 - 14:20

    Robin :

    ZOU EENS TIJD WORDEN DAT JE WEER ECHT GAAN WERKEN!!

  • 12 Mei 2014 - 17:39

    Hans En Tiny :

    gefeliciteerd mrt je verjaardag en veel plezier met je reis

  • 13 Mei 2014 - 08:55

    Dina Akker:

    Goedenavond Sjoerd.

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wel raar denk ik zo ver van huis.
    Kan nu je reisverslag ook volgen, heb nu de goede combinatie van je mailadres.
    Wens je nog een fijne tijd daar, en we volgen je hoor via de computer.
    Nog een fijne avond en de hartelijke groeten van Joop en Dina.

  • 13 Mei 2014 - 23:01

    Alda:

    Gefeliciteerd met je verjaardag Sjoerd. En nog een fijne reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Eltham

Sjoerd

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 6929

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 30 November -0001

Backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: