Auto - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu Auto - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sjoerd Loos - WaarBenJij.nu

Auto

Door: Sjoerd Loos

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

09 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Aangezien ik totaal niks van auto's afweet wist ik nog niet echt waar ik mijn auto zou kopen. Op internet had ik al wel van te voren rond gekeken op een soort marktplaats site, ook wist ik dat er een aantal 2e hands automarkten waren.
Toen ik hier in mijn hostel kwam bleek dat de eigenaar een monteur kende die mij wel kon helpen bij het vinden van een auto. Dus nadat ik hem had verteld wat ik ongeveer zocht heeft hij een Honda Accord gevonden, Bouwjaar 1989 en 172000km.
De auto bleek in redelijke staat voor zijn leeftijd dus deze heb ik gekocht,
rijden aan de linkerkant is opzich niet al te moeilijk, alleen de ruitenwisser/richting aanwijzer zijn omgewisseld, en de achteruitkijk spiegel zit op een vreemde plek. Op de snelwegen in de groote steden zijn er meerdere banen, de maximum snelheid is 100km/u. Alle snelwegen buiten de steden zijn maar 2 baans.
Een paar dagen geleden kwamen er 2 duitse jongens op de kamer bij mij, (de dorms hier zijn 4 personen per kamer) die net 2 weken lang rondgereisd hadden op het noordereiland, ze bleven 1 dag en zouden doorgaan naar Thailand. Van hen heb kon ik voor 15 euro een tentje overnemen en kreeg ik een setje pannen en een 1 pits gaspitje erbij. Als het weer redelijk is kan ik dus kamperen voor een nachtje.

  • 12 April 2014 - 19:00

    Robin :

    hou je je ogen wel open voor een mooie mini ken je die mooi op de boot zetten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Sjoerd

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 6927

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 30 November -0001

Backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: